20+ Hokemaa, jotka elävät ikuisesti

20+ Hokemaa, jotka elävät ikuisesti

Hokemat ovat lyhyitä, usein toistettavia lausahduksia tai fraaseja, jotka on helppo muistaa ja joita käytetään yleisesti tietyn asian tai idean ilmaisemiseen. Niitä käytetään yleensä tehokeinona ja niiden tarkoituksena on jäädä mieleen ja muistuttaa tietystä asiasta. Hokemat voivat olla esimerkiksi mainoslauseita, kannustavia iskulauseita, poliittisia sloganeita tai urheilujoukkueiden kannatushuutoja.


Lue koukuttavimmat hokemat



Elämä on laiffii.
- Matti Nykänen



Se on fifty-sixty, miten käy.
- Matti Nykänen



Väliaika! Kahvia ja pullaa!
- Vintiöt



Meno Toijalaan, jos persaus kestää!
- Hugo



Herää pahvi!
- Hugo



Se on menoks, sano Annie Lennox.
- Pulkkinen



Suut makiaks!
- Marja Tyrni, Putous


Hokemat jatkuu videon jälkeen...



1. - 12. kauden Putous hahmot ja hokemat


Hokemat jatkuu... 


Kuka on kingi? Rane.
- Vintiöt



Nyt sattu muuten Juhaa leukaan
- Kummeli



Mielenvikast läpändeerausta
- Samppa Linna, Putous



Mä oon niin tööt
- Kissi Vähä-Hiilari



Pieni muna, iso sielu
- Munamies, Putous



Somelainen muija
- Karim Z. Yskowicz, Putous


Hokemat jatkuu kohta... 


Kummeli on suomalainen sketsisarja, joka alkoi vuonna 1991 ja kesti vuoteen 1995 asti. Sarjaa tehtiin yhteensä 106 jaksoa ja se oli erittäin suosittu aikanaan.

Kummelin hokemia on toistellaan yhä edelleen ja ne ovat jäänet pysyvästi suomalaisten mieliin. Yle on koonnut kattavan kokoelman Kummelin jaksoista.


Hokemat jatkuu... 


Mie romahan
- Antsku, Putous



No sama se ny mulle o
- Sanna-Raipe Helminen, Putous



Jumankauta juu nääs päivää!!
- Kummeli



Kohta napsahtaa
- Kummeli



Yks, kaks, koli, neli!
- Vintiöt



Nyt mä näkisin, että sä olet asian ytimessä.
- Pulkkinen



Kikkelis kokkelis, mitäs läksit!
- Pulttibois



Artisti maksaa.
- Kummeli



Happi loppuu, pierettää.
- Pulttibois



Askarrellaan-paskarrellaan.
- Studio Julmahuvi





Kuinka luodaan hokema?

  1. Hyvä hokema on lyhyt ja ytimekäs. Yritä löytää muutama sana tai lyhyt lause, joka ilmaisee sanomasi ytimekkäästi.

  2. Hokeman tehokkuus perustuu siihen, että se toistetaan usein ja se jää helposti ihmisten mieleen. Yritä keksiä jotain, mikä on helppo muistaa ja toistaa.

  3. Yritä käyttää yksinkertaista kieltä ja vältä monimutkaisia lauserakenteita. Mitä helpompi hokema on muistaa, sitä parempi.

  4. Yritä keksiä jotain ainutlaatuista ja erottuvaa. Mieti, mikä tekee sinun hokemastasi erilaisen verrattuna muihin vastaaviin ilmauksiin.

  5. Mieti kohderyhmääsi ja varmista, että hokemasi on sopiva kyseiselle yleisölle. Esimerkiksi urheilutapahtuman kannatushuuto voi olla erilainen kuin mainoslause.


Lähetä kommentti

0 Kommentit